вівторок, 1 січня 2019 р.

Районне методоб'єднання вчителів.Інтегрований урок(літературне читання,образотворче мистецтво)

               ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ, ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО.
                                             2 КЛАС




                                      Підготувала вчитель                                  Острівської ЗОШ І-ІІІ ст.                                  Дацко О.І. 

ТЕМА: Авторські пісні для дітей, схожі до співаночок. Творчість Марійки Підгірянки.Вірш «Ліс».            Початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва. Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Прийшла осінь».
МЕТА: Ознайомити  з дитячими творами М.Підгірянки про природу,з колоритом і красою Карпат, вчити розуміти естетику поетичних творів, відчувати багатство мови. Вчити передавати почуте у живописі, розпізнавати характерні ознаки кольору,як основного засобу виразності у живописі. Формувати відчуття гармонії кольорів, розвивати кольоросприйняття ока, формувати навички виразності читання, розвивати дикцію, зв’язне мовлення, творчу уяву,фантазію.Виховувати любов до рідного краю, інтерес до творчості Марійки Підгірянки. 
Матеріал для уроку: проектор, інтерактивна дошка, виставка книг М.Підгірянки, макети дерев,картини живописців, виставка дитячих робіт,слайди.
ХІД УРОКУІ ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ Доброго ранку – вітаємо деньДоброго ранку – вітаєм гостейДоброго ранку ліси і поляДоброго ранку Україно моя!ІІ Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.Прийом Ш.О.Амонашвілі «Завдання в темноті»- Послухайте пісеньку.Про що в ній співається? (Про осінь)- В які кольори одягаються восени дерева?- Перед вами дерево ,з якого листя ще не злетіло.Кожне виконане завдання допоможе підготувати дерево до зими.
ІІІ Актуалізація опорних знань.1. Гра «Дешифрувальник» (слайд)- З назви кожного предмета виділіть перші звуки. Утворіть з них слово. (липа,ірис,сосна – ліс)У лісі безліч різноманітних дерев.2. Відшукайте дерево за описом (слайд)(Вчитель загадує загадку, учні відгадують і знаходять дерево на слайді)З жолудя він проростаєВ кроні сил чимало маєКабани плоди смакуютьЛюди міць його цінують. (дуб)Сніг її не налякає і на спеку не зважаєЗеленіє навіть взимку має з голочок хустинку.( Ялинка , смерека)
Чорно-біла одежина, зверху - листяна хустинаЯк весна – дарує сік, п’ємо радо цілий рік. (Береза)
Стовбур рівний як колона, а листочки як коронаВлітку листячко зелене, а як осінь, то вишневе.(Бук)
Серед лісу красень я, восени багряний яЛистя, мов вогонь горить. Насіння з крильцями летить. (Клен)
3. Гра «Відшукай пару»( на слайді зображені птахи, такі ж на макеті дерева. Діти  об’єднують їх у пари)- Які з них відлітають у теплі краї? (вчитель знімає їх з дерева)- Які залишаються зимувати?
ІV Вивчення нового матеріалу1. Розповідь вчителя про М. Підгірянку (слайд)- Серед дерев і птахів, у мальовничому краї , у с. Білі Ослави на Івано – Франківщині 29 березня 1881р народилася Марійка Ленерт. Батько працював лісничим. Марійка любила мандрувати лісовими стежками, розмовляти з рослинами, тваринами як з людьми. Дідусь ,священик із сусіднього села, навчив дівчинку читата і писати, а батько – математики, біології та німецької мови. Перший вірш вона написала в 13 років. У 15р здає іспит за восьмикласну школу , а через 4 роки поступає до Львова у жіночу вчительську семінарію. ;40 років працює вчителем, пише твори для дітей. Своїх у неї було четверо.Померла 18 травня 1963р,похована на Личаківському кладовищі у Львові.(82 роки)- У с. Білі Ослави є музей, який відвідали вчителі нашого району. ( на слайді фото у музеї)2.Первинне сприймання твору«Завдання в темноті»- Який настрій викликає у вас вірш? (ніжний, ласкавий, лагідний, мелодійний, осінній)Гра «Луна»- Буйний, свище,воркотять,шепоче, шапочки,вітрець.Довідкове бюро (на слайді малюнки і лексичне значення слів)Галузка – гілка, ярок – глибока довга западина, потік – струмок.
Різні види читанняЛіс шумить – голосно, у лісі тихо – пошепкиЛанцюжком – знайдіть рими ( буки – голубки, верхах – галузках, кличе – мугиче, листки – шапочки, ласці – казці)
Робота над змістом твору . Інтерактивна вправа «мікрофон»- Які дерева бачила М. Підгірянка? (дуби. Берези. Буки)- Що говорить про пташок?- Прочитайте виділені рядки. Як ви їх розумієте? Чому поетеса вживає такі висловлювання? (бо ліс для неї є живою істотою)- Що у вірші можна побачити? ( дерева. Білку.гриби)- А що почути? ( шум лісу, спів птахів, мугикання струмка, шум вітру)- Розгляньте малюнок. Якими рядками вірша ви б його підписали?- Що  б намалювали ви?
Творча робота «Павутинка» (слайд)Буйний ліс – куєСвище дрізд    повіваєЗозуля кличе    співаєВітерець шепоче     дзюркотитьПотік мугиче    густийГра  «Я диктор» (3 учні читають виразно вірш)
V ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКАНаша осінь щедра, наша осінь милаНаша осінь щедро всіх нас пригостилаГрушечки медові, яблучка чудовіКавуни рябенькі, дині солоденькі.Наша осінь світить, наша осінь грієНаша осінь щедро пригощати вміє.
VІ РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ. РОБОТА В ГРУПАХ ЗА КОЛЬОРАМИ ВЕСЕЛКИЧервоні і оранжеві вірш «Розмова про сонце»- Підготуйтеся до читання діалогу.Жовті і зелені  вірш «Калина»- Складіть кілька запитань до змісту вірша. Гра «Кореспондент»
Сині, фіолетові вірш «Голосні звуки»- Пригадайте пісню – руханку.
VІІ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПОНЯТТЯМ «ЖИВОПИС»- Поети пишуть вірші, а художники малюють картини. Зображення на полотні картин природи називається живописом.Твори живопису виконуються без олівця, акварельними. Гуашевими або олійними фарбами.Художник може молювати з натури, тобто те що бачить, або за власною уявою чи фантазією.1. Розгляд картин художників живописців.(слайд)Ось так художники зображають осінь.2.Розгляд виставки дитячих робіт про осінь. (слайд)- Які кольори переважають? (теплі)- Ми теж намалюємо золоту осінь у лісі, який описала у своєму вірші М. Підгірянка.- 3.Показ учителем поетапності малювання живопису
- Розмочуємо заздалегідь фарби.- Синім малюємо лінію горизонту- Широким пензлем зверху наносимо кляксами кольори неба від яснішого до темнішого (рожеві,голубі,сині,фіолетові).- Витираємо пензлик у салфетку. Пробіли заповнюємо білою фарбою.- Горизонтальними рухами пензля розмащуємо площину.- Вниз від лінії горизонту розкидуємо клякси : жовті,оранжеві,червоні,коричневі.Пробіли – білі.Розмащуємо горизонтальними рухами від лінії горизонту вниз.- Залишаємо, щоб фарби висохли.- Широким пензлем малюємо стовбур дуба і бука, вузьким – берізки.- Крона дуба нагадує круглу хмарку.Малюємо контури. Наносимо темно -  жовті,коричневі клякси;між ними – білі. Розмащуємо півовалами.- Крона бука нагадує трикутник; малюємо оранжевий контур. Наносимо оранжеві,червоні, фіолетові клякси і т. д.- Крона берізки нагадує овал. Малюємо золотистий контур, наносимо темно – жовті та золотисті клякси, проміжки білі, розмальовуємо коловими рухами.- «Цілує сонечко листки»;малюємо сонячні промінці, які досягають до верхівок дерев.- «Вітрець шепоче в галузках» з дерев летить листя.- «Гриби наділи шапочки», «в ярку потік мугиче»
VІІІ. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ (ПІД МУЗИКУ)ІХ.   Виставка робіт - До нас завітала незвичайна гостя: У лісах, гаях блукає, жовті шати одягаєЗолотисту стелить постіль, жде сестрицю білу в гості (Осінь)- Осінь – дівчина: Я цілий урок спостерігала за вами. Ви про мене дуже багато знаєте і навіть зуміли мене намалювати. То ж скажіть мені, яка я є? 
Слайд «Осінь (яка?)  (Золотокоса, золотиста, багряна, щедра, урожайна, мрійлива, красива, дощова)Слайд «Пазли»Багато лісу – не згуби.Мало лісу – бережи.Нема лісу – посади.
Х. Підсумок уроку
Осінь: А зараз я перевірю чи добре ви знаєте про лісСлайд «Загадки лісу»Осінь: За вашу роботу – отримайте винагороду. Ось вам яблука та груші,А ось повний кошик грибів та горіхів. (роздає кожному)











































                              

Немає коментарів:

Дописати коментар