середа, 17 лютого 2021 р.

Урок казки





Тема: Незвичайне у звичайних речах.Платон Воронько “Рукавичка”.

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ

Усміхнися сонечку в небі голубім

Усміхнися квіточці в запашній траві

Усміхнися матері, бо вона одна

Усміхнися кожному на планеті Земля.

(з імітацією рухів )

·         З усмішкою проведемо урок.

ІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

1.Прийом Ш.О.Амонашвілі «завдання в темноті»

(учні закривають очі)

-Прослухайте музику. Які картини малює ваша уява? (Холодна зима, мете снігом)

-Серед снігових кучугур щось лежить… Розшифруйте що це?

2. Гра «Дешифрувальник» (слайд)

На слайді картинки предметів: рука, учень, коса, автобус, вишня, буква и, човен, квітка, апельсин.З кожної назви предмета виділіть перші звуки. Складіть з них слово. (РУКАВИЧКА)

·         На снігу лежить рукавичка. Підніміть очі вгору-перед вами хмаринка вражень у вигляді…рукавички. Протягом уроку з неї будуть падати усміхнені сніжинки-веселинки. Чим більше завдань ви виконаєте, тим ряснішим буде снігопад.

ІІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

·        Гра «Конструктор» (слайд)

·        У слові «рукавичка» заховалося безліч слів. Знайдіть їх. (Рука, рукав, кар, кава, качка, рак, круча, куча)

·         Гра «Схожі хвости»

·        Доберіть співзвучні слова до слова:

Рукавиця- (синиця, полуниця, суниця, лисиця, вовчиця, спідниця, чорниця)

·        Інсценізація казки «Рукавичка» (слайд із звірами у рукавичці)

·        Пригадайте у якому порядку звірі вбігали до рукавички.(учні у масках вбігають по-порядку у рукавичку)

·        Ішов дід лісом. За ним бігла собачка. Загубив дід рукавичку. Ось біжить….(мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-навбрідь)

-Прибігла собачка,рукавиця ворушиться.Гав-гав-звірі  почали вискакувати із рукавички.

Гра «Визнач істоту за її ознаками» (слайд)

Вайлуватий, бурий, клишоногий-

Дикий, іклистий –

Сердитий, злий, сірий –

Руда, хитра, улеслива –

Боягузливий, довговухий, куцохвостий –

Зелена, холодна –

Маленька, сіренька, вертлива

ІV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.Розповідь вчителя про автора твору (слайд)

Платон Воронько  народився на Сумщині, в селі Чернеччин. Батько був сільським ковалем, а дідо- мандрівним сліпим мандрівником. Мати Платона гарно співала. В дитинстві він теж чув казку "Рукавичка". Під враженням від прочитаного написав твір "Казка про рукавичку"

2. ПЕРВИННЕ СПРИЙМАННЯ ТВОРУ

(прийом Амонашвіллі "Завдання в темноті")

- Які картини ви намалювали у своїй уяві?

ГРА "ЛУНА" (для правильної вимови наголошених складів)Вчитель говорить, а учні луною повторюють: залишив, за городом, замала, за столом, мабуть, спалось.

РІЗНІ ВИДИ ЧИТАННЯ

"Завірюхою", "ланцюжком"

-Олівцем підкресліть рими

ГРА "Фотограф" (слайд)

-Запамятай слова, які є у вірші

Сестричка

Лисичка

Рукавичка

Зайчик

Вовк

Ліс

 

- Згадай і відтвори

Лисичка

Собачка

Жаба

Кабан

Вовк

Сестричка

 

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Пісня "Усмішка" (з імітацією рухів)

VІ ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. АНАЛІЗ ЗМІСТУ ТВОРУ. Інтерактивна вправа "Мікрофон"

- Хто головний герой вірша? Чи відоме нам його ім'я?

- Від кого хлопчик почув казку про рукавичку?

- Яку добру справу він вирішив зробити? (Свою рукавицю залишив за городом, щоб звірі могли у ній перезимувати)

- Чому на думку хлопчика у його рукавицю не вліз ні зайчик, ні лисичка, ні вовк_? (Бо вона замала)

- Як вирішив хлопчик виправити свою помилку? (Взяв сестрички і мами рукавички , бо вони більші за розміром)

2. ВИБІРКОВЕ ЧИТАННЯ

- Чи впевнений хлопчик, що у цих рукавицях спали звірі? Прочитайте про це.

 Читання 1-ї частини -Розгляньте малюнок. Прочитайте уривок, яким би ви підписали його.

Читання 2-ї частини. -Розгляньте 2-ий малюнок. Прочитайте уривок, яким би ви підписали його.

Доберіть назву до кожного.

- Прочитайте кінцівку. Чому і від кого дісталось героєві?

- Чи можна його назвати бешкетником?

- Як би ви по-іншому назвали вірш? (Рукавички для звірів. Хатинки для звірів. Житло від хлопчика. Турботливий хлопчик.)

 

3.ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ ВІРША

- Прочитайте вірш не поспішаючи, ніби даючи хлопчикові час на роздуми.

ГРА "ЖИВА КАРТИНКА"(один учень читає, а інші імітують прослухане)

ГРА "ПОМИЛКА ВЧИТЕЛЯ"-слайд-(вчитель читає по рядку, а учні виправляють помилки)

Вчора Наталочка-сестричка

Вірша розказала, як у полі рукавичка

Дітям домом стала.

Я залишив рукавичку за городом, там де гай.

Та ні мишка, ні лисичка й ведмідь у неї не заліз.

Я помислив- завузька в  мене рукавичка

Більші в мами із вікна

Взяв тай у сестрички.

РОБОТА В ГРУПАХ (СЛАЙД "Кольори веселки")Парти розфарбовані у кольори веселки.

Червоний- емоції. Робота за таблицею емоцій (слайд)

- Жаль тварин, захоплення від вчинку хлопчика, тривога у хлопчика за зимівлю тварин, подив- ніхто не зміг влізти у рукавичку, сумно, бо хлопчикові дісталось від мами.)

 

Оранжевий - усмішки (слайд "Таблиця усмішок добра і зла" за методикою Амонашвілі)

- Усмішки добра.

 

Жовтий- позитивне (Вчинки героя)

Зелений- спокій

- Коли вам було спокійно?

Блакитний- мрії.

- Про що мріяв хлопчик?Про що б ви мріяли, коли б були на місці героя?

Синій- негативне.(Мама наказала сина)

- Як би ви виправили дану ситуацію? (Пояснили б причину зникнення рукавиць. Попросили б дозволу у сестри,чи  мами взяти рукавиці)

Фіолетовий- здивування

- Що здивувало хлопчика? Що здивувало вас?

Білий- новизна

- Чим схожі укр. народна казка і твір П. Воронька?

- Чим відрізняються?

- Яку рису характеру героя ви цінуєте? (Доброту, турботливість, милосердя)

- Яка головна думка вірша? (Допомога тваринам взимку)

ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ "ІГОР ДЗЬОБИК"

Гра "Передбачення"

- Прочитайте назву твору. Як ви думаєте, про що у ньому буде йти мова?

І ПЕРВИННЕ СПРИЙМАННЯ ЗМІСТУ ТВОРУ. ГРА "ЕСТАФЕТА"

(читають сильніші учні по абзацу)

 

 

ІІ СЛОВНИКОВА РОБОТА. ГРА "ПОЄДНАЙ У ПАРИ" (СЛАЙД)

вовняні                                             строга

лаяти                                               з овечої шерсті

суворіша                                     портфель

пробубонів                                    сварити

ранець                                                 говорити тихо

ІІІ АНАЛІЗ ЗМІСТУ ТЕКСТУ. РОБОТА НА ПЛАНШЕТАХ.

- Батьки купили хлопцям: 1- одинакові рукавички 2- різні.

- Яка пригода трапилася з ними?

1- Вони кидалися сніжками і запізнилися на урок.

2- Вони загубили рукавички.

- Хлопців будуть сварити їх матері?

1- У Ігоря мама суворіша. 2- У Сашка мама строгіша.

-Сашко вирішив:

1- віддати Ігореві свою ліву рукавицю.

2- попросити, щоб Ігор віддав йому свою праву рукавицю.

- Як би ви продовжили зміст тексту?

-Як би ви по-іншому назвали текст?(Справжні друзі)

 

 

 

 

 

РОБОТА В ГРУПАХ (слайд "Кольори веселки")

V ПІДСУМОК УРОКУ

Інтерактивна вправа "Незакінчене речення"(слайд)

-На уроці я прочитав...

- Я сумував,переживав, коли....

- Я радів разом з...

ГРА "Сріжинки" (слайд) Сніжинки крутяться в танку, дотримуючись числової послідовності.

дя     за      ку      у       ю      рок

1       4       2      5         3       6

- Подивіться скільки сніжинок- веселинок на нашій хмаринці вражень. Що б ви намалювали на хмаринці вражень від уроку?

 

 

 

 


 

Немає коментарів:

Дописати коментар