Тема: Незвичайне у звичайних
речах.Платон Воронько “Рукавичка”.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ
Усміхнися
сонечку в небі голубім
Усміхнися
квіточці в запашній траві
Усміхнися
матері, бо вона одна
Усміхнися
кожному на планеті Земля.
(з
імітацією рухів )
· З
усмішкою проведемо урок.
ІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ
НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1.Прийом Ш.О.Амонашвілі «завдання в темноті»
(учні закривають очі)
-Прослухайте музику. Які
картини малює ваша уява? (Холодна зима, мете снігом)
-Серед снігових кучугур щось
лежить… Розшифруйте що це?
2. Гра «Дешифрувальник» (слайд)
На слайді картинки
предметів: рука, учень, коса, автобус, вишня, буква и, човен, квітка,
апельсин.З кожної назви предмета виділіть перші звуки. Складіть з них слово.
(РУКАВИЧКА)
· На
снігу лежить рукавичка. Підніміть очі вгору-перед вами хмаринка вражень у
вигляді…рукавички. Протягом уроку з неї будуть падати усміхнені
сніжинки-веселинки. Чим більше завдань ви виконаєте, тим ряснішим буде
снігопад.
ІІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
· Гра «Конструктор» (слайд)
· У
слові «рукавичка» заховалося безліч слів. Знайдіть їх. (Рука, рукав, кар, кава,
качка, рак, круча, куча)
· Гра «Схожі хвости»
· Доберіть
співзвучні слова до слова:
Рукавиця- (синиця, полуниця,
суниця, лисиця, вовчиця, спідниця, чорниця)
· Інсценізація казки «Рукавичка» (слайд із
звірами у рукавичці)
· Пригадайте
у якому порядку звірі вбігали до рукавички.(учні у масках вбігають по-порядку у
рукавичку)
· Ішов
дід лісом. За ним бігла собачка. Загубив дід рукавичку. Ось
біжить….(мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик,
лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-навбрідь)
-Прибігла собачка,рукавиця
ворушиться.Гав-гав-звірі почали вискакувати
із рукавички.
Гра «Визнач істоту за її ознаками»
(слайд)
Вайлуватий, бурий,
клишоногий-
Дикий, іклистий –
Сердитий, злий, сірий –
Руда, хитра, улеслива –
Боягузливий, довговухий,
куцохвостий –
Зелена, холодна –
Маленька, сіренька, вертлива
–
ІV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Розповідь вчителя про автора твору (слайд)
Платон Воронько народився на Сумщині, в селі Чернеччин.
Батько був сільським ковалем, а дідо- мандрівним сліпим мандрівником. Мати
Платона гарно співала. В дитинстві він теж чув казку "Рукавичка". Під
враженням від прочитаного написав твір "Казка про рукавичку"
2. ПЕРВИННЕ СПРИЙМАННЯ ТВОРУ
(прийом Амонашвіллі
"Завдання в темноті")
- Які картини ви намалювали
у своїй уяві?
ГРА "ЛУНА" (для правильної вимови наголошених складів)Вчитель говорить,
а учні луною повторюють: залишив, за городом, замала, за столом, мабуть,
спалось.
РІЗНІ ВИДИ ЧИТАННЯ
"Завірюхою",
"ланцюжком"
-Олівцем підкресліть рими
ГРА "Фотограф" (слайд)
-Запамятай слова, які є у
вірші
Сестричка |
Лисичка |
Рукавичка |
Зайчик |
Вовк |
Ліс |
- Згадай і відтвори
Лисичка |
Собачка |
Жаба |
Кабан |
Вовк |
Сестричка |
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Пісня "Усмішка" (з імітацією рухів)
VІ ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. АНАЛІЗ ЗМІСТУ ТВОРУ. Інтерактивна вправа
"Мікрофон"
- Хто головний герой вірша?
Чи відоме нам його ім'я?
- Від кого хлопчик почув
казку про рукавичку?
- Яку добру справу він
вирішив зробити? (Свою рукавицю залишив за городом, щоб звірі могли у ній
перезимувати)
- Чому на думку хлопчика у
його рукавицю не вліз ні зайчик, ні лисичка, ні вовк_? (Бо вона замала)
- Як вирішив хлопчик
виправити свою помилку? (Взяв сестрички і мами рукавички , бо вони більші за
розміром)
2. ВИБІРКОВЕ ЧИТАННЯ
- Чи впевнений хлопчик, що у
цих рукавицях спали звірі? Прочитайте про це.
Читання 1-ї частини -Розгляньте малюнок.
Прочитайте уривок, яким би ви підписали його.
Читання 2-ї частини.
-Розгляньте 2-ий малюнок. Прочитайте уривок, яким би ви підписали його.
Доберіть назву до кожного.
- Прочитайте кінцівку. Чому
і від кого дісталось героєві?
- Чи можна його назвати
бешкетником?
- Як би ви по-іншому назвали
вірш? (Рукавички для звірів. Хатинки для звірів. Житло від хлопчика.
Турботливий хлопчик.)
3.ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ ВІРША
- Прочитайте вірш не
поспішаючи, ніби даючи хлопчикові час на роздуми.
ГРА "ЖИВА КАРТИНКА"(один учень читає, а інші
імітують прослухане)
ГРА "ПОМИЛКА ВЧИТЕЛЯ"-слайд-(вчитель читає
по рядку, а учні виправляють помилки)
Вчора Наталочка-сестричка
Вірша розказала, як у полі
рукавичка
Дітям домом стала.
Я залишив рукавичку за
городом, там де гай.
Та ні мишка, ні лисичка й
ведмідь у неї не заліз.
Я помислив- завузька в мене рукавичка
Більші в мами із вікна
Взяв тай у сестрички.
РОБОТА В ГРУПАХ (СЛАЙД "Кольори
веселки")Парти розфарбовані у кольори веселки.
Червоний- емоції. Робота за
таблицею емоцій (слайд)
- Жаль тварин, захоплення
від вчинку хлопчика, тривога у хлопчика за зимівлю тварин, подив- ніхто не зміг
влізти у рукавичку, сумно, бо хлопчикові дісталось від мами.)
Оранжевий - усмішки (слайд
"Таблиця усмішок добра і зла" за методикою Амонашвілі)
- Усмішки добра.
Жовтий- позитивне (Вчинки
героя)
Зелений- спокій
- Коли вам було спокійно?
Блакитний- мрії.
- Про що мріяв хлопчик?Про
що б ви мріяли, коли б були на місці героя?
Синій- негативне.(Мама
наказала сина)
- Як би ви виправили дану
ситуацію? (Пояснили б причину зникнення рукавиць. Попросили б дозволу у
сестри,чи мами взяти рукавиці)
Фіолетовий- здивування
- Що здивувало хлопчика? Що
здивувало вас?
Білий- новизна
- Чим схожі укр. народна
казка і твір П. Воронька?
- Чим відрізняються?
- Яку рису характеру героя
ви цінуєте? (Доброту, турботливість, милосердя)
- Яка головна думка вірша?
(Допомога тваринам взимку)
ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ "ІГОР
ДЗЬОБИК"
Гра "Передбачення"
- Прочитайте назву твору. Як
ви думаєте, про що у ньому буде йти мова?
І ПЕРВИННЕ СПРИЙМАННЯ ЗМІСТУ ТВОРУ. ГРА
"ЕСТАФЕТА"
(читають сильніші учні по абзацу)
ІІ СЛОВНИКОВА РОБОТА. ГРА "ПОЄДНАЙ У ПАРИ"
(СЛАЙД)
вовняні строга
лаяти з овечої шерсті
суворіша портфель
пробубонів сварити
ранець говорити тихо
ІІІ АНАЛІЗ ЗМІСТУ ТЕКСТУ. РОБОТА НА ПЛАНШЕТАХ.
- Батьки купили хлопцям: 1-
одинакові рукавички 2- різні.
- Яка пригода трапилася з
ними?
1- Вони кидалися сніжками і
запізнилися на урок.
2- Вони загубили рукавички.
- Хлопців будуть сварити їх
матері?
1- У Ігоря мама суворіша. 2-
У Сашка мама строгіша.
-Сашко вирішив:
1- віддати Ігореві свою ліву
рукавицю.
2- попросити, щоб Ігор
віддав йому свою праву рукавицю.
- Як би ви продовжили зміст
тексту?
-Як би ви по-іншому назвали
текст?(Справжні друзі)
РОБОТА В ГРУПАХ (слайд "Кольори веселки")
V ПІДСУМОК УРОКУ
Інтерактивна вправа "Незакінчене
речення"(слайд)
-На уроці я прочитав...
- Я сумував,переживав,
коли....
- Я радів разом з...
ГРА "Сріжинки"
(слайд) Сніжинки крутяться в танку, дотримуючись числової послідовності.
дя за ку у ю
рок
1 4 2 5 3 6
- Подивіться скільки
сніжинок- веселинок на нашій хмаринці вражень. Що б ви намалювали на хмаринці
вражень від уроку?
Немає коментарів:
Дописати коментар